عضویت

تفاوت قالیشویی مدرن با سنتی

قالیشویی شفقی 19 شهریور 1399, 18:41 وبلاگ قالیشویی شفقی

تفاوت قالیشویی مدرن با سنتی از موضوعاتی بوده است که ممکن است برای بسیاری از افراد مورد سوال باشد.در زمان های قدیم و با وجود خانه های ویلایی شستن فرش ها به صورت سنتی و به دستی انجام می شد.با آپارتمان نشین شدن زندگی ها، مردم مجبور شده اند به دلیل کمبود فضای کافی جهت شستشو و نداشتن وقت، از خدمات قالیشویی ها، استفاده کنند.نکته مهم این است که شستشوی فرش در قالیشویی ها، از نظر اقتصادی و زمان، مقرون به صرفه تر می باشد.بنابراین مردم برای شستن انواع قالی های خود ازخدمات شستشوی قالیشویی ها،استفاده می کنند.

 

تفاوت قالیشویی مدرن با سنتی

 

در قالیشویی به روش سنتی فرش ها با دست و توسط کارگران شسته شده و در روش مدرن با دستگاه های قالیشویی اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک این کار انجام می شود.اکثر افراد می ترسند که نکند فرش هایشان در روش اتوماتیک پاره یا خراب شوند و دوست دارند روش های سنتی را تست کنند، ولی برای درک بهتر باید نوع تفاوت قالیشویی مدرن با سنتی را متوجه شوید.در این میان یکسری تفاوت ها بین این دو روش وجود دارد که در ادامه مقاله تفاوت قالیشویی مدرن با سنتی، به آن اشاره می کنیم.

قالیشویی مدرن

چه تفاوتی بین قالیشویی های مدرن با سنتی وجود دارد

 

قالیشویی سنتی

قالیشویی به روش سنتی کاملاً به صورت دستی و توسط کارگران قالیشویی انجام می شود و دارای معایبی مانند پاره شدن فرش در زمان شستشو و یا جا به جایی فرش در هنگام خیس بودن آن می باشد. همچنین در فصل سرما، خشک شدن فرش بسیار طول می کشد و همینطور ممکن است استفاده از پودرهای نامرغوب، باعث زرد شدن ریشه ها شود.

 

قالیشویی سنتی

 

البته در مواردی که فرش ها خاص یا فرش عتیقه می باشد با کمک نیروی کار ماهر و استادکار قالیشویی ، شستن فرش باید به صورت دستی انجام شود.

 

قالیشویی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک

در روش قالیشویی اتوماتیک، شستن فرش ها با کمک دستگاه های تمام اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک انجام می شود و مراحل انجام شستن یک فرش در روش اتوماتیک، گرفتن خاک فرش، ثابت نگه داشتن  رنگ،لکه بری، شستشو، گرفتن آب و خشک کردن آن،خواهد بود.

 

قالیشویی اتوماتیک

روش نیمه اتوماتیک

در روش شستشوی سنتی، شستن فرش به صورت دستی و توسط کارگر قالیشویی انجام می شود. در روش شستن نیمه اتوماتیک، از یک فرچه و یک ماشین شلاق زن اتوماتیک استفاده شده که همین باعث می شود که این شستشوی نیمه اتوماتیک از مدل شستشوی دستی و سنتی، سریع تر باشد.

 

روش تمام اتوماتیک

اما در روش شستشوی تمام اتوماتیک، نوع کار با روش قبلی تفاوت دارد وکارگر قالیشویی فقط فرش را جا به جا می کند و کار دیگری را انجام نمی دهد. در روش تمام اتوماتیک ابتدا فرش در دستگاه، شسته خواهد شد. در این روش آب و مواد شوینده را با فشار بالا به فرش خواهند زد که فرش کاملاً شسته شود و سپس وارد مرحله آبگیری شده و زمانی که آب فرش گرفته شد، آن را به سالن گرما می برند تا خشک شود.به طور معمول در قالیشویی های پیشرفته تر در زمان خشک شدن فرش، از دستگاه پرزگیر هم استفاده می کنند تا پرزهای باقیمانده را از بین ببرد.

 

 

 

مجموعه قالیشویی شفقی با استفاده از روشهای نوین قالیشویی آماده سرویس به شما عزیزان ساکن شهر تهران در چیتگر ، شهران ، بهبودی ، شهرک غرب ، طرشت و سراسر شهرمان هستیم ؛ هم اکنون با نزدیکترین شعبه قالیشویی شفقی تماس بگیرید .

 

ارسال نظر

عکس خوانده نمی شود

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به قالیشویی شفقی است.
انصراف