عضویت

نکات کلیدی قالیشویي فرش ابریشمی

قالیشویی شفقی 24 شهریور 1399, 16:05 وبلاگ قالیشویی شفقی

نکات شستوشوی فرش ابریشمی

یکی از انواع فرش که در منازل ما وجود دارد و بسیار جلب توجه می کند فرش ابریشمی است. همان طور که می دانید فرش ابریشمی حاصل از فیبرهایی است که از پوسیدگی کرم ابریشم به دست می آیند. این فرش ها بسیار نرم و درخشان بوده و چشم ها را نوازش می کنند. اما نکته جالب در مورد این فرش ها این است که مواد شوینده سایر فرش ها و آب گرم می تواند به آن ها آسیب جدی وارد کند.

 

نکات شستشوی فرش ابریشمی

 

در این مقاله قصد داریم به شما راه هایی را نشان دهیم که در هنگام شست و شوی انواع فرش ابریشمی باید برای جلوگیری از صدمه به آن انجام دهید.

 

نکات مهم در هنگام رفع غبار از فرش ابریشم

همان طور که می دانید استفاده از برس برای گرفتن غبار از این نوع فرش ها می تواند به آن آسیب جدی وارد کند. شما می تواند با یک جارو برقی گرد و غبار را از سطح فرش ابریشمی خود پاک کنید. این کار را باید به آرامی انجام دهید و می توانید با چند بار تکان دادن فرش گرد و غبار را از آن به طور کامل پاک کنید. که این کار علاوه بر تمیز کردن فرش بوی بد را هم از آن دفع می کند.

 

رفع بوی بد فرش ابریشمی

همان طور که می دانید برای شست و شوی این نوع فرش های زیبا و حساس نمی توان از هر ماده ای استفاده کرد. یکی از موادی که برای رفع بوی بد فرش ابریشمی از آن استفاده می کنند، نوشابه گازدار است. ابتدا نوشابه را کم کم روی فرش ریخته و تا یک ساعت صبر کنید روی فرش بماند. سپس با استفاده از جارو برقی آن را داخل جارو بکشید. همچنین می توانید از محلول آب و سرکه بدین منظور استفاده نمایید.

 

شستشوی ویژه ابریشمی در شهران ، ونک ، شهرک غرب ، شریعتی و ...

 

سایر نکات لازم برای شست و شوی فرش ابریشمی

  1. سعی کنید این نوع فرش ها را در جایی پهن کنید که خیلی زود کثیف نشوند و نیاز به شست و شوی سالیانه نداشته باسند. همچنین می توانید از روش های موجود برای از بین بردن لکه یا بوی بد فرش به جای شستن آن استفاده نمایید.
  2. بهتر است این کار در زمانی انجام شود که هوا گرم و آفتابی است تا فرش زودتر خشک شود. البته اگر شست و شوی فرش را در قالیشویی انجام می دهید که مساله فرق دارد زیرا در این مکان ها معمولا امکاناتی فراهم است که خیلی راحت فرش خشک می شود.
  3. سعی کنید سطحی که فرش روی آن قرار می گیرد شیبدار و صاف باشد.
  4. از گرفتن آب با فشار زیاد روی فرش ابریشمی یا آب با دمای بالا اکیدا خودداری شود.
  5. مراقب باشید برای شست و شوی فرش به هیچ وجه از مواد کاملا اسیدی یا قلیایی قوی استفاده نکنید مثلا اگر می خواهید از تاید استفاده کنید ابتدا آن را در آب به طور کامل حل کنید و یا شامپو فرش نیز گزینه خوبی است.
  6. این نوع فرش را به هیچ وجه قبل از شستن خیس نکنید زیرا موجب می شود دچار رنگ پریدگی شود.
  7. بعد از شستن فرش ابریشمی از لوله کردن آن جدا خودداری کنید.
  8. با استفاده از حوله، پارچه و یا پارو آب فرش را به آرامی بگیرید و سپس اجازه بدهید تا حدودا 3 ساعت در آن حالت بماند تا رنگ آن به خوبی برگردد.

شستشوی فرش ابریشمی

ارسال نظر

عکس خوانده نمی شود

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به قالیشویی شفقی است.
انصراف